Çin Gezisi: Şanghay II

Son gün olmasının vermiş olduğu buruklukla uyandık ve son gezi için kahvaltıdan sonra bavulları da alıp çıktık. Şanghay'ın o meşhur fotoğrafında yer alan Televizyon Kulesine (Shanghai Oriental Pearl Radio&TV Tower) gittik. Epeyce bir bekleyişten sonra asansörle yukarıya çıktık.


 468 metre yükseklikteki bu kulenin yapımına 1990 senesinde  başlanmış ve 1994 senesinde de bitirilmiş. Cam zeminin olduğu kısımda çekilen çektirilen fotoğrafların haddi hesabı yok tabi. Ayrıca müthiş bir şehir manzarası keyfi yaşıyorsunuz.




Daha sonra Fransız Bölgesi'ne geçtik. Bu bölge eskiden Fransızların işgali altında olduğu için buradaki mimari değişiklik gösteriyor. Burada birçok kafetarya ve restoran var. Batılı tarzdaki bu mekanlar oldukça kalabalıktı.



Son durağımız Şanghay müzesi oldu. Eski döneme ait birçok eser 11 galeri ve 3 sergi salonunda sergileniyor. Çin eserleriyle ilgilenenler için oldukça güzel bir yer. Bizdeki yorgunlukla (çok fazla ilgimiz de yoktu aslında) çok inceleme yapmadan kapıya inip gitmek için bekleyişe geçtik zaten. Bu sırada Kore'den gelen bir grupla da sohbet muhabbet ettik.  Sonra havaalanı...






Eveeeeet böylece mükemmel bir gezi sonlanmış oldu.
Çin kesinlikle uzun bir tatil döneminde gidilip görülmesi gereken bir yer. Her ne kadar kısa bir süre kalmış olsam da kesinlikle çok beğendim. Tabi bu kadar beğenince daha detaylı bir araştırma yaptım ve gitmek istediğim çok fazla yeri var. Çok büyük bir ülke olduğu için çok farklı tarafları var ve kesinlikle görmek lazım diye düşünüyorum. Umarım bu hayalimi de gerçekleştirebilirim.
 Tabi teşekkür etmeden olmaz. Öncelikle Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosluğu'na böyle bir gezi düzenledikleri için, bize böyle güzel bir program hazırladığı için Ligarba Turizm' e ve Genel Müdürü İrfan Karslı'ya , bizi seçen Lotus Eğitim Müdürü( Çin Kültür Derneği Başkan Yardımcısı) Mustafa Karslı'ya ve tabi ki bu gezide yer alan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Çok kalabalık olmamıza rağmen gerçekten aşırı derecede uyumlu bir gruptuk ve çok güzel anılar biriktirdik. Ama ÇiKuDer'den olan arkadaşlarıma ayrıca bir teşekkür etmek istiyorum. Ben her ne kadar burada çalışsam da daha çok Kore ile ilgilendiğim için sadece çok genel bir bilgiye sahiptim Çin hakkında. Sağ olsunlar beni hiçbir zaman yalnız bırakmadılar ve hep yardımcı oldular. Çok çok teşekkür ediyorum!

Aslında yazmayı unuttuğum yerler de var . Pekin'de bir yere daha gitmiştik alışveriş için çok da güzel bir yerdi. Panda oyuncağımı görünce hatırladım. Ancak ismini bir türlü hatırlayamadım. Yaşlılık başa bela ... Ben kendimce bu şekilde geziyi aktarmaya çalıştım. Umarım hoşunuza gitmiştir. Yaptığım hatalar varsa da affola. Bir dahaki yurtdışı yazım Kore ile ilgili olacak inşallah.
O zaman hoşça kalın :)

Yorumlar