Gül Güven İle Kore'ye Dair

Bilindiği üzere Korece öğreniyorum ve bir süre orada öğrenim görmek istiyorum. Bunun sadece hayal olarak kalmaması için de olabildiğince bilgi toplamaya çalışıyorum. Sosyal medya olmadan olmazdı tabi. Bulduğum sayfaları takip ediyorum, onlardan bilgi almaya çalışıyorum. Ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar sağ olsunlar. Gül Güven'i de Facebook sayfasından tanımıştım. Gözlemlerini net bir şekilde dile getirdiği bir sayfa.
(Facebook: https://www.facebook.com/pages/In-Love-With-Korea/142322895919174 )
(Blog: http://inlovewithkore.blogspot.com.tr/ )

Tabi öncelikle yüz yüze görüşmemizi sağlayan Korece hocama teşekkür etmeden geçemeyeceğim! Çünkü bizim yemek etkinliğimize arkadaşı olarak onu da davet etmişti. Görünce çok sevindim tabi. Ama dedim "Ortam kalabalık ,rahat rahat yemek yesin, dokunma Müfide ayıp!''. Selamladım uzaktan bir şey demedim. O günü öyle geçirdik.

Yemekteki cömert Koreli iş adamından bahsetmeden geçemeyeceğim. 22 kişiye sırf Korece öğrendikleri ve Kore ile ilgilendikleri için yemek ücretlerini ödetmedi ve kendisi karşıladı. Biz de daha sonra bizi anımsatacak hediyeler verdik ve mutlu bir şekilde ayrıldık :) 
Tabi ben eve gelince aklımda kaldı dedim "Müfide şimdi konuş. Sonradan o da unutur insanlık hali.'' Yazdım hemen cevap geldi. Benim 32 diş çıktı hemen. Deneyimlerinden yararlanmak istediğimi söylediğimde o kadar sıcak bir biçimde kabul etti ki ben tabi bulutlarda! Diyebilirsiniz ki bu kadarcık şeylere sevinilir mi? Ben sevinirim! Çünkü bana bir şeyler katabilecek insanlarla oturup sohbet etmek beni her zaman heyecanlandırır :) Yarın akşama görüşmek üzere sözleştik.

Diğer gün oldu buluşma saati geldi çattı. Buluştuk ve başladık sorularımıza :) Tabi ben hemen sakarlığımı konuşturup kahve kapağını pırt diye fırlatmasaydım iyiydi. Neyse o bilindik soruyla başladım "Sizin için neden Kore?'', "Orada yaşamanın zorlukları var mıydı?'', "Okul ortamı nasıl?" vb. Hepsini hiç sıkılmadan yanıtladı. Her yerde olduğu gibi az çok sıkıntılar olduğundan ve ciddi anlamda sıkı bir eğitim sistemleri olduğundan bahsetti. Onun Kore ile tanışması şansı aracılığıyla olmuş; ancak iyi ki de olmuş! Damak tadının farklı olduğunu ve bunun da az çok sorun olabildiğini belirtti. Onun yaşadıklarını dinlemek de ayrı bir güzeldi. Burada çok fazla yazmıyorum siz de çabalayın az buçuk :) Gerçekten Kore ile ilgileniyorsanız onun kapısı her zaman açık. Yukarıda verdiğim adreslerden takip edebilirsiniz ve iletişime geçebilirsiniz. ( Gerçi çoğu kişi biliyordur diye düşünüyorum ^^)  
Buradan tekrar teşekkür ederim. Bir daha ki sefere görüşmek üzere! :)

Yorumlar