Neden Kore?

“Ne alaka Kore? Oraya gidip ne yapacaksın?’’ diyen çevremde birçok insan var. Öncelikle bu Kore sevdası nereden çıktı oradan başlayayım.

Ben daha yurtta kalıp 1 tane bile Kore filmi izlemeyen birisi olduğunu zannetmiyorum. O aralar bir bunalım dönemidir. Onlar da öyle bir yansıtırlar ki filmlerde duyguyu hooop kapılıverirsin. Tabi benim biricik oda arkadaşlarım buna vesile oldular. Ben de en başta “Bunların hepsi birbirine benziyor! Ne anlıyorsunuz bunlardan be?’’ çooook dedim. Sonra bir gün arkadaşla oturdum bir bakayım dedim. Sonra koparabilene aşk olsun :D Açıkçası ben dans ve müziğe aşık biriyim. Bunların grupları falan da malum mükemmel dans ediyorlar. Ben baya kaptırdım kendimi diziler müzikler derken. Sonra araştırmalara girdiğimde oldukça iyi bir ülke olduğunu fark ettim. Benim için sadece savaşta yardımcı olduğumuz bir ülkeydi en başta. Araştırdıkça kendisini ne kadar geliştirmiş bir ülke olduğunu fark ettim. Zaten farklı kültürler her zaman benim ilgi alanımdadır. Japonya’ya gitmeyi çok isterken birden insanları ve kültürüyle Kore ile ilgilenmeye başladım. 


“Oppaaaaa oppaaaa!’’ diyen tiplerden olmadım asla. Orada bir anlaşalım. Hoşuma giden bütün müzikleri dinlerim. Tabi bende ayrı yeri olanlar da vardır.Beni şu an dizilerinden ya da müziklerden çok kültürü ve teknolojisi büyülüyor. Bu düşünceyle de yüksek lisans için Kore’yi ilk sıraya yerleştirdim. İstediğim alanda oldukça ön planda. Şu an Korece dil eğitimi de alıyorum. Umarım başarırım. Bir süre orada yaşamak güzel olur ^^ Ama ben dünyanın her yerini görmek istediğim için farklı dilleri de öğrenip farklı seçenekleri de hazır tutacağım tabi ^^ (Benim Arjantin, İspanya aşkım bir başkadır mesela :) )

Daha sonra tabi ben de arkadaşlarıma bulaştırdım. Herkesin hoşuna gidiyor. Özellikle yoğun hayalleri olanlar için ^^ Çünkü mükemmel oyunculukları ve 16-25 bölümlük dizileri oluyor. Duyguları yoğun ve güzel bir biçimde yansıtıyorlar. Oldukça da eğlenceliler. Türk dizi ve film sektörünün  Kore’den aldığı dizi ve filmlere bakınca dünyadaki yerini anlayabilirsiniz. Çoğu Kore dizileri üzerinden uyarlama :) Çoğu etkinliğe katılıp kültür hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyorum.Bir yerlerde karşılaşabiliriz belki! ^^ 



Ankara’da 2 sene kalıp Kore Kültür Merkezine gitmemek olmazdı tabi. Oradaki maceralarımdan, rezilliklerimden daha sonra bahsedeceğim :D

Yorumlar