Galata ve Galata Kulesi

Beyoğlu’nun güzel mi güzel semti Galata :) Eski binaları,tarihi yapıları ile beni kendisine aşık eden yer. Galata özellikle eski dönemde önemli bir rıhtıma sahip olan denizcilerin sürekli kullandığı yerdir. Osmanlı Döneminde de bu güzel yer önemli olaylara tanıklık etmiştir.(İstiklal’den Galata Kulesi’ne inerken her dükkandan gelen farklı enstrüman seslerinin oluşturduğu o ahenk…)

Galata Kulesi, 528 yılında Fener Kulesi olarak inşa edilmiştir. IV.Haçlı Seferleri’nde oldukça tahrip edilmiştir. Daha sonra Cenevizliler tarafından 1348 yılında “İsa Kulesi’’ olarak taşlarla yeniden inşa edilmiştir. Birçok amaçla kullanılmıştır. Savaş esirlerinin barınağı, rasathane, son olarak da yangın kulesi olarak kullanılmıştır. Hezarfen Ahmet Çelebi, kendi oluşturduğu tahtadan kanatlarıyla Galata Kulesi’nden Üsküdar’a uçmuştur. Bunu yapan ilk insan Hezarfen Ahmet Çelebi’dir. Bu, Galata Kulesi’nin daha çok bilinmesini sağlamıştır. Çünkü bu olay Avrupa’da oldukça ses getirmiş. İstanbul’u buradan panoromik olarak seyredebilirsiniz.
Tabi Galata Kulesi ve Kız Kulesi’nin aşkına değinmeden olmaz. Kız Kulesi İstanbul Boğazında ihtişamıyla dururken Galata Kulesi bu güzelliğe karşı koyamaz. İlk gördüğünde aşık olur ona. Kız Kulesi fark eder bunu. Tabi toprağın üzerinde bütün görkemiyle ona bakan Galata Kulesi’ne o da karşılık verir. Ancak İstanbul Boğazı kavuşmalarına mani olur. Arada olan insanlar, yapılar birer birer engel oluştururlar. Bir gün Hezarfen Galata Kulesi’ne buradan Üsküdar’a uçacağını söyler. Galata Kulesi, Kız Kulesi’ne mektup yollar ve Hezarfen uçarken bunları İstanbul Boğazı’na atar. Mektupları gören Kız Kulesi heyecanla onlara bakar ve aşkları engeller dahi olsa hep sürer gider. Onların bu günlere kadar gelen ihtişamlarının da hala aşklarını yaşadıkları için olduğu söyleniyor :) ( Ben çok iyi anlatamam; ama eğer daha detaylı bakmak isterseniz internette birçok güzel anlatım var ^.^)

 Benim için huzur, aşk, mutluluk, tebessüm her şey ama her şey burada gizli. Burada mutlu olurum, burada üzüntülerimden kuruntularımdan kurtulurum, burada ben olurum... Benim için her zaman farklıdır burası. Havası, kokusu, yaşattıkları hep bambaşkadır. Galata Kulesi’ne ne zaman çıksam bütün dertlerden, sıkıntılardan, dünya telaşından arınırım. İstanbul Boğazı ile  gökyüzünün uyumunu, İstanbul’un mükemmel manzarasını, Kız Kulesi’nin ihtişamını, adaların suskunluğunu, minarelerin ahengini görmek, benim için gerçek mutluluğun tanımı bu sanırım :)  Ben hep oralardayım.Belki bir gün karşılaşırız! :)



Yorumlar